måndag 13 december 2010

Medveten beröring med barn - Klassrumsmassage

Förra vecka var jag på Kulturskolan och lärde ut lite klassrumsmassage som kommer att vidarebefordras till barnen i de olika klasserna. Mera medveten beröring bland barn för att öka närhet och sammanhållning! Beröring lindrar stress och aktiverar förutom  lugn & rohormonet Oxytocin också glädjehormonet Serotonin. Vi vill alla att våra barn ska må bra utan att behöva stoppa i sig lyckopiller som substitut. Vi vuxna MÅSTE ta medvetet aktiva steg för att hitta vägar som leder mot välmående på alla plan. Det är så enkelt ibland även om det tar tid innan vi är där fullt ut.

Idag har jag skapat presentkort att leverera inom några dagar. Jag är verkligen glad och tacksam för fötroendet beställaren gav mig med sin order. På em.arbetar jag med ansiktsbehandlingar på Färgkliniken. Precis nu ska jag ut i dagen för att andas in syremättad luft samt njuta av ljuset. Inväntar solens uppgång. Kameran följer med för att föreviga det vackra som ögonen emottar. Jag äter färg & ljus nu, min hjärna blir så lycklig över näringstillskottet. Arbetar på kliniken hela veckan och det finns möjligheter att lösa in friskvårdskort samt köpa avstressande julgåvor.