tisdag 14 december 2010

Helioterapi är ljusbehandling i solljus

"Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen. Tänd ett ljus och låt det brinna..." Naturen tänder ljus åt oss genom sol upp- & nedgångar som de flesta kanske missar p.g.a. arbetstider. Solen är uppe i drygt tre timmar nu så det gäller att pricka rätt i sin planering. Jag tog en lång promenad igår i inväntan på soluppgången men jag hade inte riktig koll på tiden. Missade den pga. molnighet och hade en sån tur att jag såg detta underverk kl.12.00 precis när jag var på väg till arbetet. Jag rattade om och åkte ner till havet för att insupa skådespelet och ta in effekten av Helioterapi. Det har varit en fantastisk ljus början på denna långa vinter som känns avsevärt mer upplyftande för mig än tidigare. Jag gillar ljus, sol och värme...

Mitt färg & ljus behov får jag fyllt förutom dagsljuset (på bilden en solnedgång vid havet 12/12 ca kl.12.45) genom Sensei resonans (infrarött ljus) och Ljuskupolen (monokromt ljus/regnbågsfärger).
Hur gör du för att ladda dina batterier? Det finns många andra metoder förutom färgernas frekvenser men det gäller att stanna upp och reflektera! Gör gärna ett besök hos oss på Färgkliniken & Qi Center där vi erbjuder behandlingar som leder till bättre hälsa.

Vår kvalité är bemötandet, kunskapen, närvaron, omhändertagandet och omtanken.

Vårt motto är: Alla har rätt att bli bekräftade, berörda, hörda och sedda!
Välkommen var gäst till en fröjdefull fest!
http://www.ljusterapi.blogspot.com/
http://halsofokus.com/?cat=12