torsdag 25 mars 2010

ÖGONGYMNASTIK med FÄRG för HÄLSA!

Jag har haft sviter efter mitt diskbråck länge. Diskbråcket började besvära mig för 2½ år sedan. I januari, två år sen, låg jag heltid i 7 veckor och deltid i ytterligare 4 veckor. Jag valde att gå på kiropraktik, homeopatisk och annan naturmedicin, jag mediterade och gjorde inre resor för läkning. Jag behövde tiden för kontemplation och för att komma i kapp mig själv i livet. Vi får det vi behöver....Efter konvalecensen förblev jag halt. Vänster knä har besvärat mig mycket och ibland mindre sedan dess.

Under vår semester i Gambia i december fick jag känna på hur det kändes att ha ett friskt fungerande knä. Men något hände och problemet blev intensivt skärande, fruktansvärt ont. Jag är smärttålig men detta övergick mina gränser..Jag har gråtit högt och skrikit.....

Blev justerad men det gick tillbaka till det dåliga snabbt. Tillsammans med min kiropraktiker kom vi framtill att orsaken till smärtkollapset var neurologiskt och äntligen tog jag tag i det som funnits i mitt bakhuvud ända sedan den Internationella Färg -& Ljus konferensen i Grekland i september. Jag startade med ögonövningar mot utvald orange/röd färg. Inom en vecka var knäet läkt, smärtorna borta och detta är nu drygt en månad sedan. Jag ÄR BRA i knäet.
Röd/orange färg gör mig fortfarande upplyftande glad och jag märker att jag har behov av den.

Världens forskare, proffessorer, doktorer som arbetar med LJUS & FÄRG är överens om vikten av ögonrörelser/färg/hälsa. Genom ögonrörelserna når man olika delar i hjärnan där vi lagrat allt som någonsin hänt och påverkat oss på ont och gott. Färg är frekvenser och når in i cellkärnan, sätter igång mitokondrierna (kraftverken) i cellerna till aktivt arbete. Våra ögon är trötta och behöver hjälp för avlastning och uppmjukning. Ögonpåsar att lägga på ögonlocken är en bra början för att låta ögonen bli avslappnade. De främjar den överaktiva mentala kapaciteten och underlättar för sömnen!

Nu arbeter jag med ögonrörelser/kontra färg varje dag på kliniken. Oavsett problem så händer det positiva saker. Jag själv testar ALLT innan jag erbjuder behandlingsformen - preparatet till kunden. Om kunden är villig till att prova nya, ibland främmande metoder, så ger det resultat på oväntat sätt. Blev du nyfiken? Kan det verkligen vara så enkelt? Är det sant?

Testa så får du se! Kontakta mig Monika Palo 070 - 636 43 84 eller info@livskraft.info