fredag 29 maj 2009

Sköna Maj lider mot sitt slut

Fredag! Idag har varit en särdeles lugn dag. Har varit på Färgkliniken på fm., mött upp en datatekniker, druckit kaffe, ätit en fantastiskt god bulle och sedan gjort en Regndroppsmassage på min kollega Elisabet.

Jag tycker verkligen om behandlingsformen med alla dessa fantastiska eteriska oljor. Det är en ynnest att få pyssla om någons fötter på ett mjukt sätt och sedan göra strykningar utmed hela ryggen. RDT eller regndroppstekniken är en metod som kommer från Lakotaindianerna i South Dakota och har framtagits av en man vid namn Gary Young. Oljorna är ekologiska och utvunna ur växter på speciellt utvalda platser. Det specifika med de här oljorna är den långa och varsamma destilleringen samt den organiska odlingen.

Jag som givare får också till mig effekten genom mina händer samt den luftburna aromen. Under en session använder vi nio olika oljor som alla har en speciell påverkan som går in i hela kroppen, på alla plan. Effekten fortsätter efteråt olika länge beroende på hur försurad kropp mottagaren har.

Just nu sitter min man & jag i bilen på väg ner till Västerbotten för att uppvakta vår goda vän Doris som fyllde 50 guldår igår. Jag har med mig behandlingsbänk, oljorna, handdukar m.m. för hon ska bli omhändertagen av healinghänder och For Ever Young Living oljorna. Det och en IMMA ögonpåse är vår gåva till henne som förberedelse inför alla festligheter. Vi får umgås i ett dygn innan vi återvänder till Kallax i morgon kväll.

VÄNNER är viktiga och i vårt fall så har vi gåvan att få umgås med alla i Doris familj, hennes man Ronny och alla deras tre vuxna barn. Vi har följts åt i ca. 25 år och bibehållit kärleken, respekten och tilliten till varandra.

Idag firar min man och jag trettio år tillsammans, en resa på ont och gott. Idag njuter vi mer än någonsin av varandras närhet, känner en passionerad glädje av att känna varandra på nya nivåer. Ju längre tid jag vistas här på jorden inser jag att kärleken är det enda sanna och viktiga!